Tuutorit -26

Ensinnäkin ihan super paljon onnea opiskelupaikasta ja tervetuloaItä-Suomen yliopistoon. Ihanaa, että oot päätynyt opiskelemaan sosiaalipsykologiaa just meille!
Mä oon Vilja, oon 22-vuotias ja oonkotoisin täältä Kuopiosta. Oon ite päässy kouluun avoimen yliopiston kautta, joten alotan syksyllä kolmannen vuoden opinnot, vaikka oonkin virallisesti vasta toisen vuoden opiskelija. Lisäksitoimin meidän ainejärjestön Sociuksen fuksi- ja tuutorivastaavana, joten mua pystyy näkemään myös hallitushommissa tämän vuoden aikana. Mun pestiin kuuluu erityisesti hallituksen, tuutoreiden ja teidän uusien fuksien välikätenä toimiminen.

Opiskeluiden aloitus uudessa koulussa ja vieraiden ihmisten keskellä jännitti ainakin mua tosi paljon. Huomasin kuitenkin äkkiä, että olin pelänny ihan turhaan, koska ensimmäinen yliopistovuosi oli yksi mun elämän parhaista vuosista. Kuopio on myös opiskelijakaupunkina tosi kiva paikka ja kannustankin teitä kaikkia rohkeestiosallistumaan esimerkiks erilaisiin opiskelijatapahtumiin ja muuhun toimintaan.

Ei kannata siis stressata turhaan, vaan muistakaa nauttia, koska fuksivuosi menee nopeammin, kun osaatte arvatakaan. Kaikkea ei myöskään tarvii osata tai tietää heti alussa, vaan me tuutorit ollaan täällä sitä varten teitä auttamassa. <3

Ootan innolla tulevaa lukuvuotta ja sitä, että pääsen tapaamaan kaikki teidän uudet fuksit! Sitä ennen kuitenkinihanaa kesää ja nähdään syksyllä!! <3 

Moikka! Mun nimi on Saana. Oon tokan vuoden sosiaalipsykologian opiskelija ja toimin teidän tuutorina ensi syksynä. Ihan ensimmääsenä haluan onnitella teitä kaikkia opiskelupaikasta!

Oon kotoosin Etelä-Pohjanmaalta ja Kuopio oli itelle täysin uusi tuttavuus, kun viime kesänä tänne muutin. Opiskelijayhteisö on kuitenkin ollut ratkaisevassa asemassa siinä, että tunnen olevani kotona myös savonmualla. ;)

Arkipäivät kuluu opiskellessa ja kavereiden kanssa opiskelijaravintoloiden penkkejä kuluttamassa. Herkästi mut voi kans bongata opiskelijatapahtumista, missä parasta on yhteisöllisyys sekä vanhojen ja uusien kavereiden kanssa hauskan pitäminen!

Veikkaan, että tuleva syksy jännittää monia teitä yhtä paljon, kun mua jännitti viime kesänä. Kannustan tulemaan avoimin mielin, omana itsenäsi ja heittäytymään rohkeasti uuteen ja tuntemattomaan! Me tuutorit ollaan teidän tukena.

Unohtumaton syksy on luvassa, joten nauttikaa kesästä ja tervetuloa Kuopioon!

Moi! Ensinnäkin super isot onnittelut opiskelupaikasta!!! Mä oon Nea 22-vuotias, kohta toisen vuoden opiskelija ja oon teidän vuoden 2026 sosiaalityön tuutori. Oon ollut aina kiinnostunut psykologiasta ja opiskelenkin sosiaalipsykologiaa sivuaineena. Oon tykännyt tosi paljon sosiaalityön opinnoista sekä sivuaineesta, joten suosittelut sille. Oon saanut ihania opiskelukavereita täältä Kuopiosta, joten opintojen vastapainoksi vietän aikaa heidän kanssaan, ja teen kaikkea mukavaa laidasta laitaan. Odotan innolla teidän fuksien tapaamista ja tulevaa syksyä. Muistan hyvin, kuinka jännittävää oli aloittaa opinnot ja tulla uuteen kaupunkiin. Hainkin siksi tuutoriksi, koska haluan olla mukana tukemassa ja auttamassa teitä uusia fukseja <3 Joten älkää huoliko, kaikkia jännittää enempi tai vähempi, ja multa saa aina tulla kysymään, mikäli jokin pohdituttaa. Me tuutorit kyllä autetaan teitä koko eka vuosi alkuun :) Siispä, huolet pois, nauttikaa kesästä ja me nähdään sitten syksyllä <3

Moikka ja ekaksi isot isot onnittelut opiskelupaikasta!

Mä oon Ronja ja aloitan syksyllä toista vuotta sosiaalipsykologian opintojen parissa. Oon ollut yläasteelta asti kiinnostunut psykologiasta sekä yhteiskuntaopista ja muutenkin yhteiskunnallisista jutuista, joten sosiaalipsykologia oli täydellinen välimaasto yhdistämään näitä kahta.

En ikinä kuvitellut muuttavani Kuopioon ja pitkään mietinkin, mitä täytän mun yhteishakulomakkeelle. Päädyin kuitenkin tänne alan perässä ja en oo katunut kertaakaan! Kuopiossa on ihanan rentoa ja tykkään siitä, että ihmiset hymyilee, eikä kellään tunnu olevan kiire ollenkaan samalla tavalla kuin pääkaupunkiseudulla tai sen lähellä.

Vapaa-ajalla tankotanssin, juoksen ja teen käsitöitä. Talvisin tykkään myös lasketella. Koska oon koko elämäni ollut kunnon heppatyttö, niin porukoilla käydessä karkaan edelleen käymään tallilla, vaikka muuten ratsastus onkin nyt opiskelujen alettua jäänyt.

Mä jännitin opintojen alkua tosi tosi paljon, mutta kaikki menikin paremmin kuin hyvin! Teillekin jokaiselle löytyy oma paikkanne ja me ollaan täällä auttamassa teitä alkuun! Odotan jo tosi paljon, että pääsen näkemään ja tapaamaan teidät kaikki! Toivottavasti teillä on ihana ja rentouttava kesä, nähdään syksyllä!


Moiii ja onnea opiskelupaikasta!! Oon Venla, 19 vuotias ja alotan toisen vuoden sosiaalityön opinnot nyt syksyllä ja toimin teidän tuutorina <3 Oon kotosin Tampereelta ja Kuopiossa kerkesin käydä vaan pari kertaa ennen kun muutin, joten aika uus paikka oli itelle. Mut Kuopio on kyllä osottautunut kivaks ja viihtyisäks kaupungiks, ja tykkään kun luonto on tosi lähellä!

Moni teistäkin varmasti samanlaises tilantees, ettei tunne Kuopiosta ketään tai oo ennen käyny, mut vaiks jännittää niin uskon et kaikki menee hyvin!

Vapaa-ajalla tykkään viettää aikaa kavereiden kanssa mut viihdyn myös hyvin yksin! Tykkään lukee paljon kirjoja ja kattella sarjoja.

Mulle saa tulla aina juttelemaan ja nykäsemään hihasta, jos on kysyttävää, niin kampuksella kuin yliopistolla!

Hyvää kesää ja nähdään pian Kuopiossa! Rentoutukaa hyvin ennen fuksivuoden vilinöitä ;)

Moikka!

Miä oon Jenni, toisen vuoden sosiaalipsykologian opiskelija. Oon 26-vuotias ja miulla on taustalla kaupan alalla vietettyjä välivuosia sekä avoimen yliopiston opintoja. Nyt oon löytäny tieni tänne Kuopioon. Opintopolkuja on monenlaisia ja jokaselle kyllä löytyy just omalta tuntuva reitti!

Miun vapaa-aika menee luonnossa, urheillessa tai kotona pelatessa. Tykkään myös matkustaa ja lukee kirjoja, talvisin käyn avannossa. Kuopiosta löytyy opiskelijalle paljon mahdollisuuksia erilaisiin tapahtumiin ja liikuntaan, lautapeleistä ilmajoogaan. Nää matalan kynnyksen tapahtumat autto minuu kotiutumaan Kuopioon ja suosittelenkin tutustumaa niihin oman jaksamisen mukaan. Saa jännittää, kaikkea ei tarvitse tietää ja aina voi tulla kysymään!

Muistakaa nauttia kesästä ja nähää syksyl! <3

Moikka! Ensinnäkin suuret onnittelut opiskelupaikasta! Ihan mahtavaa saada just sut tänne meille opiskelemaan! Mä oon Mila, 21-vuotias ja oon kotoisin täältä Kuopiosta. Aloitan syksyllä toisen vuoden opinnot sosiaalityössä.

Opintojen ja töiden ohella vapaa-aika kuluu pitkälti hevosten parissa <3. Heppajuttujen lisäksi tykkään liikkua monipuolisesti ja nähdä ystäviä :)

Syksy tuo mukanaan kaikkea uutta ja jännää, mutta ei hätää, me tuutorit jeesataan! Kuopiossa on leppoisa ilmapiiri, jota rennoksi savolaisuudeksikin kutsutaan, mikä varmasti omalta osaltaan helpottaa uuteen kaupunkiin tutustumista <3

Ihanaa kesää teille, nähdään sitten syksyllä! <3

Moikka! Oon Niklas ja ikää on 21 vuotta. Aloitan syksyllä toisen vuoden opinnot sosiaalityössä. Lisäksi toimin sosiaalityön tuutorina. Hain pari kertaa opiskelemaan psykologiaa, mutta onneksi en päässyt, koska sosiaalityö on ehdottomasti tuntunut omalta alalta.


Oon kotoisin Joensuusta, josta käsin kävin suurimman osan ensimmäisen vuoden opinnoista. Nykyisin asun Kuopiossa. En välttämättä suosittele opintojen suorittamista toisesta kaupungista käsin, mutta ainakin mulla se onnistui. Kuopio on aivan ihana kaupunki!


Opintojen ohella vapaa-aika kuluu töissä, salilla ja kavereiden kanssa rentoutuessa. Kuopiosta löytyy paljon tekemistä keskustan sykkeestä kuin myös kauniista luonnosta, joten tekemisen puute ei täällä varmasti kenellekään tule.


Multa saa tulla kysymään vinkkejä etäopiskeluun, töiden yhdistämiseen opintojen ohella tai ihan mistä vain. Jos minä en osaa auttaa, niin etsitään taho, joka tietää vastauksen.


Paljon onnea sinulle opiskelupaikasta Itä-Suomen yliopistossa, saat olla ylpeä itsestäsi! Älä stressaa liikaa alkavista opinnoista tai mistään muustakaan, kaikki tulee menemään tosi hyvin.
Syksyllä nähdään! <3

Moikka ja heti aluksi paljon onnea opiskelupaikasta!


Oon Jenni, 21-vuotta ja opiskelen sosiaalityötä nyt toista vuotta. Oon kotoisin Porista ja muutin Kuopioon viime syksynä koulupaikan perässä. En ollut aikaisemmin edes käynyt Kuopiossa, ja muistan muuton ja uuden opiskelupaikan jännittäneen mua vuosi sitten todella paljon, mihin moni teistä voi varmasti myös samaistua.

 
Vaikka kaikki tuntuu alussa tosi uudelta ja jännittävältä, me tuutorit autetaan teitä tutustumaan niin yliopistoelämään kuin Kuopioon kaupunkina!

 
Oon saanut opintojen aikana paljon uusia ystäviä ja odotankin innolla teihin fukseihin tutustumista syksyllä. Vaikka aluksi varmasti jännittääkin, kannustan osallistumaan rohkeasti tuutorien järjestämiin tapahtumiin, jossa pääsee helposti tutustumaan toisiin opiskelijoihin. Jännitin itsekin alussa todella paljon, mutta lupaan että se helpottaa jo ensimmäisten päivien jälkeen!

 
Tykkään vapaa-ajallani käydä salilla sekä opiskelijatapahtumissa tai muuten vaan viettää aikaa ystävien kanssa. Me tuutorit ollaan täällä teitä varten, joten tulkaa rohkeasti vaan juttelemaan ja kysymään ihan mitä vaan, me kyllä autetaan!!

 
Muistakaa nauttia kesästä ja nähdään syksyllä

Moikka! Meijän piti lähettää myös sulle smart start esittelyt niin tässä ois mun
Moiii ja suuper isot onnittelut opiskelupaikasta just sulle!


Oon Hilla ja oon nyt vuoden opiskellut sosiaalityötä tääl Kuopiossa. Muutin viime syksynä Mäntsälästä Kuopioon opiskeluiden perässä enkä siis täältä sillon tuntenut ketään. Kuitenkin Kuopiosta tullut uusien opiskeluystävien avulla lyhyessä ajassa todella kotoisa paikka.


Oon todella energinen ja tykkään vapaa-ajalla urheilla paljon. Sykettä tunneilla saatatte siis bongaa mut ;) Kuopiossa on ollut myös varsin ihanat lenkkeilymaastot ja ihana luonto!

 
Tykkään myös viettää paljon aikaa mun ystävien kanssa. Juttu ei siis lopu ja oonkin todella sosiaalinen tyyppi. Elämä ei mun mielestä pidä ottaa niin tosissaan niin huumori on mun elämässä isosti läsnä. Varautukaa siis hyviin ja huonoihin vitseihin :)

 
Kaikennäköistä tapahtumaa ollaan teidän pään menoksi kehitelty, joten innostan kaikkia mukaan, jotta saisitte parhaan mahdollisen kokemuksen ekasta opiskelija vuodestanne!

 
Syksyllä nähdään, mutta muistakaa vielä ennen sitä nauttia kesästä <3

Moikka kaikki uudet fuksit ja super paljon onnea uudesta koulupaikasta!💗 Ootte ehdottomasti ansainnu sen!!🙌🏼

Oon Wilma, tän vuoden sosiaalityön tuutori, ja alotan nyt syksyllä toisen vuoden opinnot! Oon kotoisin Keski-Pohjanmaalta pikkupaikkakunnalta! Kuopio on ollut paikkana just sen takia sopiva valinta ja tästä on tullut ihana uusi kotikaupunki! Vapaa-ajalla opintojen ohessa oon tykännyt mm. lenkkeillä, käydä kavereiden kanssa tapahtumissa ja tehdä erilaisia käsityö projekteja!✨

Sosiaalityön opiskelu täällä on ollut super kivaa ja opinnot on ollu tosi mielenkiintoisia! Nyt haluankin olla täällä tuutorina teitä fukseja varten, ja päästä mahdollistamaan teille ihanan ja ikimuistoisen opintojen aloituksen!🫶🏻

Ihanaa loppukesää, nähdään syksyllä!

Moi!

Ihan superpaljon onnea opiskelupaikasta! Mä oon Saara ja oon 21- vuotias sosiaalityön opiskelija. Oon muuttanut vuosi sitten Porista tänne ihanaan Kuopioon, joten multa saa vertaistukea pitkiin junamatkoihin ja siihen että tukiverkostot on jossain vähän kauempana🫶🏻

Vapaa-ajalla tykkään urheilla, lukea kirjoja, hengailla kavereiden kanssa ja käydä tottakai opiskelija tapahtumissa. Tykkään myös ulkoilla ja Kuopion luonto on upea!

Vaikka opintojen alussa voi jännittää niin kaikki järjestyy lopulta, nou hätä <3 En malta oottaa, että pääsen tustumaan teihin ihaniin uusiin fukseihin syksyllä🫶🏻 Nauttikaa kesästä ja nähdään opintojen alkaessa!